Diari a peu: em fan por les bicicletes que circulen per la vorera

Un dia que caminava per la vorera, un ciclista em va envestir; vaig literalment quedar encastada a la paret sense caure al terra. Per suposat aquell ciclista, ni es va parar, sinó tot el contrari, va accelerar la marxa i, busca’l!

Aquest cop, per sort, tot va quedar només en un ensurt, tot i que ara vaig amb por pel carrer perquè cada cop hi ha més ciclistes que van per la vorera. Et passen sigil·losament tan arran que quan te n’adones quedes gelat.

Ah!, i vull aclarir que no parlo de les bicicletes municipals perquè encara no s'han implantat, sinó de las de particulars que ja fa més d'un any que ho fan. De totes maneres crec que l'ajuntament ja està preparant alguna mesura de bona convivència.
Alguns ciclistes fins i tot et miren desafiant volent dir: què?, sóc ecològic, jo!
Hi ha coses que em costa d’entendre i aquesta n’és una d’elles. Al meu entendre no hi ha res més ecològic que anar a peu i més en un poble com aquest on hi ha bona circulació d’autobusos, que el transport públic no està massificat i que arriba fins hi tot als polígons industrials.
Què mal repartit està el món, els que voldríem poder-nos desplaçar a peu no podem i necessitem ajudes per poder sortir de casa...

Amb tot això que explico, no vull pas dir que no estigui d’acord amb l’ús de la bicicleta, però crec que cada cosa en el seu lloc. Hi ha bicicletes que van a molta velocitat (recordeu que la bicicleta no porta cap “tope” de velocitat) i sota el meu punt de vista la vorera no és el lloc més adequat.

Tinc uns dubtes sobre les bicicletes i altres coses que potser algú em podrà ajudar a aclarir.

Antigament les bicicletes no portaven matrícula o una xapa de l'ajuntament? Tinc alguna imatge vaga de quan era menuda haver-hi vist penjat un número sota el seient.

Si et fa mal una bicicleta, té assegurança? I, si el ciclista fa mal a alguna persona i es "dóna a la fuga". Com el pots identificar ?, i qui paga les cures de tot això, la Sanitat Pública?

Bé, ja em direu...

2 comentaris:

Anònim ha dit...

Discrepo una mica d'aquest post. A mi m'ha passat de vegades que algunes persones que caminen més de pressa que jo m'han donat empentes que, per poc m'han fet caure. O d'altres que han parat de cop al meu davant o han creuat perpendicularment a la meva marxa i també m'han desestabilitzat. No crec que sigui un tema de bicis sí bicis no, és un tema d'educació i de respecte. I de vegades ni això, de vegades es tracta només d'aconseguir que la gent pensi el que està fent mentre camina o va en bici, perquè sovint passa que anem pel món pensant en altres coses i no ens n'adonem que molestem els demés. A mi, francament, em molesta més un cotxe aparcat en un reservat de persona amb mobilitat reduïda, un cotxe que envaeix un pas de vianants, un cotxe enfilat a la vorera... en definitiva, un cotxe.
Si no hi haguessin tants cotxes que circulen tant de pressa potser les bicis podien circular pels carrils dels cotxes i els vianants per les voreres.
En fi, és només una opinió.

maraki ha dit...

sí, és una pena que hi hagi ciclistes incívics, però això no ens ha de fer perdre de vista els avantatges que la bicicleta pot comportar per tothom. Per mi un dels problemes és que els ajuntaments tenen por de treure espai a l'omnipotent cotxe i posen carrils bici al mig de les voreres, i llavors dónen a entendre que la bici ha de circular per allà. La bici ha de prendre l'espai al cotxe, i mai als vianants!

Ah, i també hi ha gent gran que es mou amb més facilitat amb bici que a peu, i se'ls ha de facilitar recorreguts segurs.

Doncs ja he dit la meva, enhorabona pel blog!